FE IDEAL SA - clasa a XI-a A – reprezentată de: Buie Iulia-Denisa, Câmpean
Viuca-Alexandra-Lavinia, Grad
Anca-Zamfira şi Tămăşan Luminiţa, coordonată de prof. Nan Natalia, a participat
la a XII-a ediţie a Târgului Firmelor de Exerciţiu, a doua ediţie
internaţională, organizată de Colegiul Economic “Costin C. Kiriţescu” din Bucureşti
în intervalul 5-10 mai 2015.
Desfăşurare:
6-8 mai 2015 conform
agendei stabilite de organizatori
6 mai 2015: 16.00
-19.00 - Înregistrarea firmelor şi amenajarea standurilor
7 mai 2015: 08.00 -
09.30 - Finalizarea amenajării standurilor
10.00 - 11.00 -
Deschiderea oficială
11.00 - 17.00 - Derularea competiţiilor
8 mai 2015: 09.00 -
14.00 - Derulare competiţii
14.00 - 15.00 - Spectacol
15.00 - 16.00 - Festivitatea de premiere
16.00 - 18.00 -
Dezafectarea standurilor
Locaţie:
Plaza
România, Bd. Timişoara, Nr. 26Z, Sector 6, Bucureşti
Vizitarea unor obiective
turistice din capitală:
Parcul
Cişmigiu, cea mai veche gradină publică
din Bucureşti, are o suprafaţă de cca 15,59 ha.
În 1779, domnitorul Ţării Româneşti, Alexandru
Ipsilanti a poruncit construirea a două cişmele în Bucureşti. Prima cişmea s-a făcut pe locul unde este astăzi grădina dinspre
strada Ştirbei Vodă. Balta aparută era un focar de infecţie în mijlocul oraşului.
În vecinătatea acestei cişmele şi-a ridicat o reşedinţă Dumitru Siulgi-basa,
seful lucrărilor peste cişmelele oraşului, numit şi "marele
cişmigiu". El avea ca principala însărcinare supravegherea curgerii
apelor. În 1830, generalul Pavel Kiseleff a dispus secarea bălţii şi
transformarea terenului într-o grădină publică. Lucrul acesta se petrece abia
în timpul domniei lui Gheorghe Bibescu, în 1847, când a fost chemat grădinarul
peisagist Wilhelm Mayer, fostul director al Grădinilor Imperiale din Viena, şi
însărcinat cu transformarea terenului insalubru într-o frumoasă grădină. Mayer
a fost ajutat de grădinarul Franz Harer. După abdicarea lui Gh. Bibescu din
1848, noul domnitor, Barbu Şirbei, hotărăşte să se sape un heleşteu şi un canal
de legătură cu Dâmboviţa. Cel mai important an pentru transformarea grădinii a
fost 1852. Pentru prima dată s-a facut împrejmuirea cu uluci, s-au montat o
sută de "canapele" (laviţe) fără rezematoare, din lemn de stejar şi
lungi de un stânjen. Lucrările de înfrumuseţare s-au încheiat în 1854, când s-a
făcut şi inaugurarea oficială a grădinii Cişmigiu. În 1856, o parte a lacului a
secat datorită pantofarilor dimprejur ce aruncaseră aici resturile de materiale
specifice meseriei lor.
Parcul
Cişmigiu este amenajat în stilul parcurilor engleze, cu o vegetaţie variată şi
o policromie a peluzelor cu flori, ce
oferă o ambianţă reconfortantă.
Atracţiile
parcului sunt: Grădina de trandafiri
- compusă din ziduri şi coloane de piatră şi pergole de lemn cu lanţuri de fier
între ele, pentru a expune numeroase soiuri de trandafiri agăţători; Rondul roman - platformă circulară cu
diametrul de 20 m; Foişorul Fanfarei -
locul în care au loc concerte de fanfară, muzică clasică şi muzica populară; Lacul unde vara se pot face plimbări cu barca,
iar iarna se transforma în patinoar; Colţul
cu arbori şi arbuşti cu frunze
persistente iarna; Colţul şahiştilor;
Colţul copiilor; Izvorul lui Eminescu.
Palatul Cercul Militar Național este o
clădire găzduiește instituția centrală de cultură a Armatei române, cu profil
cultural-educativ, artistic, recreativ-distractiv, precum şi de imagine,
reprezentare şi protocol. Lucrările pentru construcția Palatului au început în
anul 1911, deși terenul unde urma să se ridice edificiul fusese cedat de
Ministerul Domeniilor încă din 1898.
Proiectantul
principal al monumentalului Palat a fost arhitectul român Dimitrie Maimarolu,
în colaborare cu V. Ștefănescu şi E. Doneaud. Beneficiarul lucrării a fost
Cercul militar al ofițerilor din garnizoana București, organizaţie a ofițerilor
români înființată în 15 decembrie 1876. Fondurile necesare au fost adunate din
donații, subscripții și cotizații ale ofițerilor (circa 80%), precum și din
subvenții de stat și împrumuturi rambursabile.
Palatul
Casei de Depuneri, Consemnațiuni și Economie (cunoscut ca Palatul C.E.C., după
denumirea ulterioară a instituției) - piatra de temelie a fost pusă în 8 iulie
1897, în prezența Regelui Carol I al României și a Reginei Elisabeta.
Realizat
după planurile arhitectului Paul Gottereau, cu elemente specifice din arhitectura
franceză de la sfârşitul secolului XIX, Palatul CEC a fost terminat în anul
1900.
În prezent, palatul găzduieşte
sediul CEC Bank. În octombrie 2006, Guvernul României a aprobat transferarea
Palatului CEC către Primăria Municipiului Bucureşti, plătind suma de 17,7
milioane de euro. Clădirea urmează a fi transformată în muzeu de artă. CEC Bank
va putea să păstreze imaginea Palatului CEC încă 20 de ani după încheierea
tranzacţiei.
Biserica Zlătari - în 1635 Matei
Basarab a ridicat o biserică de zid înlocuind una din lemn. Aceasta a fost
reconstruită de spătarul Mihai Cantacuzino în 1705. În jurul bisericii se afla
hanul Zlătari, situat tot pe Calea Victoriei, între Lipscani și Stravopoleos.
În urma stricăciunilor din timpul
cutremurelor din 1802 și 1838, atât biserica cât și hanul au fost reconstruite
de egumenul Calistrat Livis după planurile arhitectului Xavier Villacrosse și
biserica a fost pictată de Gheorghe Tattarescu. Hanul a fost dărâmat în 1903
pentru a se mări Calea Victoriei. Biserica a fost restaurată din nou în
1907-1908, de arhitecții Jean Pompilian și Gr.Cerkez. Pe data de 6 ianuarie
1932, în jurul orei 11, în biserică a fost oficiată slujba religioasă de
Bobotează, la care au participat regele Carol al II-lea, principele moștenitor
Mihai, patriarhul Miron Cristea și președintele Consiliului de Miniștri,
Nicolae Iorga, împreună cu membrii guvernului său. După slujbă s-a format un
cortegiu care a pornit până la Dâmbovița, unde conform obiceiului, o cruce a
fost aruncată în apă, pentru a fi scoasă de un tânăr. După aceea, cortegiul s-a
întors la biserică, unde regele și principele au asistat la defilări de drapele
și trupe. În 1971-1973 a fost reparată din nou, pentru că la cutremurul din
1940 îi căzuseră turlele. A fost apoi din nou reparată după cutremurul din
1977.
În
biserică se află în fața altarului racla cu moaștele Sf. Mucenic Ciprian, mai
exact mâna dreaptă a sfântului, considerată de creștinii ortodocși făcătoare de
minuni.
Banca Națională a României, a 16-a
bancă centrală înființată în lume, deține un însemnat patrimoniu imobiliar,
istoric, artistic și moral.
După înfiinţarea BNR (la 1
decembrie 1880, au început operaţiunile propriu-zise ale Băncii Naţionale), una
din primele preocupări ale conducerii a fost aceea de a reduce termenul de
funcţionare provizorie la Creditul Funciar Rural, prin construirea sediului
propriu. Prevăzut prin lege, rolul important al BNR atât pentru finanţe, cât şi
pentru întreaga economie românească, impunea realizarea unei clădiri special
destinate acesteia. Prin urmare, în şedinţa sa din 3 octombrie 1881, Consiliul
de administraţie a autorizat pe guvernatorul I.I. Câmpineanu să trateze cu
Ministerul de Finanţe achiziţionarea terenului pe care se afla Hanul Şerban
Vodă.
Patrimoniul imobiliar al Băncii
Naționale a României este compus în principal din trei clădiri aflate în
Centrul Istoric financiar-bancar al Capitalei, care găzduiesc sediul central al
BNR și sucursala regională București. În perioada 1940-1990 au avut loc lucrări
de întreținere și de reparație a acestora, însă niciodată sub regimul comunist
nu s-a încercat restaurarea lor. Din cauza stării avansate de degradare, s-a
impus demararea unor ample lucrări de consolidare, restaurare și modernizare,
în special în cazul Palatului Vechi, o clădire grandioasă, adevarată emblemă a
Centrului Vechi al Bucureștiului. De-a lungul întregii sale existenţe, clădirea
nu a fost reparată decât de trei ori.
Participarea
la activităţi legate de Ziua Europei la Palatul Parlamentului - suprafaţa de 365000 mp înscriindu-se în
Cartea Recordurilor la categoria Clădiri Administrative pe locul doi în lume ca
suprafaţă şi pe locul trei ca volum. Dimensiunile clădirii sunt: înălţime 84 m
(deasupra cotei zero a parterului), lungime 275 m, lăţime 235 m.
Ideea
de a ridica un asemenea edificiu monumental era mai veche, dar ea s-a
concretizat în anul 1984 când, pe 25 iunie, s-a pus prima piatră de temelie şi
s-a început efectiv construcţia. Echipe de arhitecţi şi ingineri au contribuit
la realizarea acestui grandios proiect, intitulat iniţial "Casa
Republicii", ulterior "Casa Poporului" şi devenit în final
"Palatul Parlamentului".
Eclectic
ca stil, aici se întâlnesc elemente tradiţionale ale arhitecturii româneşti,
predominând stilul brâncovenesc, unele decoraţiuni ale artei noastre populare
(rozeta, soarele, motive decorative specifice încrustării în lemn), dar şi
influenţe ale stilului renascentist, germanic şi baroc.
Acest
ansamblu arhitectonic reuneşte cantităţi impresionante de marmură, oţel, beton
şi lemn, dar şi un volum foarte mare de muncă. Materialele utilizate sunt de
provenienţă românească şi se poate spune că întreaga ţară a contribuit cu ceva
la construirea sau decorarea încăperilor. Împărţit în 21 de corpuri, edificiul
cuprinde spaţii monumentale, săli fastuoase, saloane mari şi holuri de
dimensiuni generoase cu multe detalii ornamentale.
Muzeul Național de Istorie a României -
8 mai 2015 - 43 de ani de la inaugurare.
În anul 1968 s-a creat cadrul
legal corespunzător pentru organizarea Muzeului Naţional de Istorie. Prin
Hotărârea nr. 1448/1968 din 03/07/1968, Consiliul de Miniştri al Republicii
Socialiste România decidea înființarea muzeului.
Patrimoniul
muzeului include peste 650.000 piese, organizat în următoarele colecţii:
ceramică, lapidarium-tegularium, numismatică, filatelie,
medalistică-sigilografie, tezaur, manuscrise, tipărituri, artă plastică, artă
decorativă, fototecă istorică, stampe, hărţi, metal, armament şi echipament,
textile şi mobilier.
Palatul Telefoanelor - înalt de 52,5 m, a fost construit între anii
1929 - 1934 într-un stil specific zgârie-norilor americani, având
caracteristici reprezentative ale stilului Art Deco.
Până în anii '70 a fost
cea mai înaltă clădire din București. Construcția a înregistrat și o premieră,
ea fiind prima clădire înaltă cu schelet metalic din România. Edmond van Saanen
Algi, unul din cei trei arhitecți semnatari, era de origine olandeză, stabilit
în România, și este autorul mai multor clădiri reprezentative din București
(Academia de Studii Economice).
Întrucât de-a lungul timpului
clădirea a fost afectată de multe evenimente, ca de exemplu bombardamentul
aliaților din 1944, cutremurele din 1940, 1977, 1986 și 1990, în anul 1995 s-a
început o amplă consolidare a structurii sale, după proiectul specialistului in
structuri, prof. ing. Alexandru Cișmigiu, realizată de firma de proiectare
"Proiect București" și care a durat 10 ani. Palatul telefoanelor a
fost construit pe locul fostelor case ale boierului Oteteleșanu, care
găzduiseră faimoasa cafenea literară și loc de întâlnire al protipendadei
bucureștene, "Terasa Oteteleșanu".
La 24 septembrie 2014, germanii
de la Telekom au scos la licitație Palatul Telefoanelor și alte două
proprietăți pentru 21,6 milioane euro.
Biserica Crețulescu, cunoscută și sub
grafia Biserica Kretzulescu este considerată unul din cele mai valoroase
monumente de arhitectură ale orașului de la sfârșitul perioadei brâncovenești,
a fost ridicată în anii 1720 -1722 prin grija marelui logofăt Iordache
Crețulescu și a soției sale Safta, una din fiicele domnitorului Constantin
Brâncoveanu.
Exteriorul bisericii a fost tencuit la origine dar cu ocazia
restaurării efectuate, în anii 1935-1936, sub îngrijirea arhitectului Ștefan
Balș, el a rămas în cărămidă aparentă. Pictura din pridvor este cea originală,
dar cea din interior aparține lui Gheorghe Tattarescu, fiind realizată între
anii 1859 - 1860.
Muzeul Național de Artă are în
patrimoniul său una dintre cele mai mari colecții de picturi din România. El a
fost înființat în anul 1948, având o colecție importantă a regelui Carol I,
aflată inițial la Castelul Peleș de la Sinaia precum și în alte saloane ale
reședințelor regale române. O altă parte a exponatelor a fost adusă de la
Muzeul Brukenthal din Sibiu, din alte muzee bucureștene cum a fost Anastase Simu
(înființat în anul 1910), Dr. Ioan și Nicolae Kalinderu (inaugurat în anul
1909) precum și din colecții particulare. Pe lângă aceste exponate, s-a atras
și fondul muzeal din colecția primului muzeu de artă din București, înființat
în anul 1836 în clădirea unei școli a Mănăstirii Sfântul Sava la inițiativa
pictorului Carol Valenstein.
Începând din anul 1948, Muzeul
Național de Artă ocupă clădirea fostului Palat Regal din București construit în
anul 1937. Astăzi, muzeul are spre expunere peste 70.000 de exponate separate
în două direcții principale: Galeria Națională, ce are în componență lucrările
celor mai buni pictori români (Ion Andreescu, Theodor Aman, Nicolae Grigorescu,
Gheorghe Petrașcu) și Galeria de Artă Europeană.
Ateneul Român - istoria Ateneului Român
se leagă nemijlocit de activitatea Societăţii Culturale "Ateneul
Român" înfiinţată în 1865 din iniţiativa unor personalităţi ale vieţii
culturale şi ştiinţifice româneşti precum C. Esarhu, V.A.Urechia, Carol
Rosetti, Alexandru Odobescu.
Încă
de la începutul activităţii Societatea şi-a propus să construiască un edificiu
propriu care va fi un adevarat templu al artelor, ştiinţei şi culturii
românesti. C.Esarhu afirma că: "Edificiul va fi închinat în exclusivitate
artei şi ştiinţei, deci arhitectura va trebui să corespundă acestei destinaţii
". Locul unde s-a ridicat Ateneul Român aparţinea familiei Văcăreştilor.
Conform
concepţei Societăţii Culturale "Ateneul Român" s-a iniţiat o listă de
subscripţie naţională pentru strîngere de fonduri ("Daţi 1 leu pentru
Ateneu "), iar în anul 1886 arhitectul francez Albert Galeron va elabora
un proiect avîndu-i alături pe marii arhitecţi ai epocii: Grigore Cerchez,
Constantin Olănescu, Ion Mincu, Ion Gr.Cantacuzino. Proiectul edificiului a
fost astfel elaborat încît să poată folosi fundaţia deja turnată a manejului
început de „Societatea Equestra Română ”. În 1888 a fost dat în folosinţă
parţial, noul local, lucrările continuînd pînă în 1897 datorită lipsei de
fonduri. Beneficiind de această sala Societatea "Ateneul Român " şi-a
diversificat activitatea, în sălile Ateneului avînd loc conferinţe, concerte
simfonice ale Societăţii Filarmonice Române înfiinţate din 1868 de către Eduard
Wachmann, precum şi expoziţii de pictură (începînd din 1894 saloanele oficiale
de belle-arte din Bucureşti s-au desfăşurat în această sală). De altfel
Ochestra Filarmonicii va concerta permanent imediat după darea în folosinţă a
salii în 1888 pînă în ziua de azi.
Construită în stil neoclasic cu
multe elemente de decoraţie tipice arhitecturii franceze de la sfîrşitul
secolului XIX, construcţia de plan central prezintă mai degrabă un stil
eclectic.
Clădirea este precedată de un
peristil, sprijinit pe şase coloane ionice. Sub peristil se află cinci
medalioane în mozaic care îi reprezintă pe cinci mari domnitori ai românilor:
Neagoe Basarab al Munteniei, Alexandru cel Bun al Moldovei, regele Carol I al
României, Vasile Lupu al Moldovei şi Matei Basarab al Munteniei. Construcţia se
termină cu o cupolă bogat decorată.
Sala de concert: 28,50 m diametru,
16 m înălţime şi capacitate aproximativ 794 locuri (din care 600 locuri la
partere şi restul locurilor în cele 52 de loji), iar înălţimea totală a
clădirii este de 41 m. Deasupra lojilor, de jur împrejurul tamburului cupolei,
cu excepţia locului unde se află scena, se desfăşoară o frescă lată de 3 metri
şi lungă de 75 de metri, operă a pictorului profesor Costin Petrescu, realizată
în anii 1933-1938. Fresca este alcătuită din 25 de scene reprezentative din
istoria României, ansamblu ce reprezintă o veritabilă "carte deschisă a
istoriei naţionale pentru cei ce o privesc". La dorinţa lui Alexandru
Odobescu bolta sălii a fost decorată cu numeroase elemente zoo, fito şi
antropomorfe în relief policromat aurit pentru a aminti de cerurile din basmele
româneşti. La iniţiativa lui George Enescu se vor strînge fonduri pentru
constructia orgii de concert (1935).
Acest ghid virtual al capitalei ne-a fost pus
la dispoziţie de d-şoara prof. Natalia Nan, care este şi realizatoarea setului
de ilustraţii. Mulţumim !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.