joi, iunie 15, 2017

C.E.N.T. descoperă monumente româneşti

          Eleva Jurgi Laura Cornelia, din clasa a 10-a F, îndrumată de d-na prof. Teodora Palencsar, a obţinut Premiul III la secţiunea Artă fotografică
 şi Menţiune la Concursul Național Interdisciplinar ”DESCOPERĂ MONUMENTE ROMÂNEȘTI” recunoscut de Ministerul Educației Naționale, CAEN 2017, VI.13. 
Concursul urmărește promovarea și recunoașterea muncii elevilor preocupați de cunoașterea zonei lor și a țării, de promovarea valorilor, de însușirea acestora, de promovarea limbii, credinței și unității de neam românesc.
După o vizită  la Muzeul Florean - statui în aer liber, a trimis trei fotografii pe care le-a făcut monumentului situat în judeţul Maramureş, neprelucrate,
un scurt istoric și o creație (în funcție de secțiune) din care au reieşit  impresiile și învățămintele desprinse în urma vizitării monumentului.

Localizare: Muzeul se află la 10km de Tărgul Lăpuș spre Cernești în Dealul Pietriș
An/secol: 1997 
Detalii principale / personalități / evenimente:
Muzeul este defapt o poiană întinsă pe 40 de hectare care găzduiește numeroase lucrări in aer liber Victor Florea a inițiat acest muzeu, la care s-a adăugat viziunea sculptorului Mircea Bochiș. 
Scurt istoric:
Muzeul Florean a prins viață în anul 1997 din cauza unui domn pe nume Victor Florean, un maramureșean care se ocupă in afaceri, și cu ajutorul inspirației și viziunii sculptorului Mircea Bochiș. Pentru muzeu, fiecare an pe care l-a acumulat a fost foarte important , mai ales când ajunse la vâsta de 16 ani, deoarece a adunat peste 10.000 de statui artistice venite din toate continentele ca să îl înfrumusețeze.
Unele sculpturi au prins viață datorită oamenilor interesați de artă, care au luat parte la diferite proiecte anuale organizate de muzeu, respectiv: Tabăra de sculptură "Cărbunari", Salonul Internațional de Gravură Mica si Mail-art , si Festivalul International de Film Experimental.
În 1998 a avut parte prima ediție a taberei, luând naștere creația "Cămin" datorită lui Adrian Moise , si creația "Ospitalitate" de Marius Purice, ele fiind găsite și acum în Poiana Soarelui așteptând vizitatorii să le admire.
Prezentare (compunere/eseu/interviu):
Vara trecută, eu împreună cu niște prieteni ne-am hotărât să ieșim într-un weekend cu cortul. Fiecare dintre noi trebuia să alegem un loc potrivit în care am putea merge. Andrei, băiatul care ne ducea cu mașina, s-a gândit să ne ducă la Muzeu Florean pentru a-l putea vizita și noi. Nimeni înafară de el nu a mai auzit de el și eram curioși cum putem să mergem noi cu cortul la un muzeu. Andrei nu a vrut sa ne spună mai multe așa că am așteptat până vineri să mergem să vedem.
Drumul care duce spre muzeu este unul de țară, unde o statuie în formă de copil care stă pe un scăunel privește cum vizitatorii abia așteaptă să se relaxeze printre minunatele sculpturi. Când am ajuns în Poiana Soarelui, o mulțime de oameni își făceau poze printre numeroasele statui, iar alții ca și noi își instalau corturile. Toată lumea am început să facem poze cu fiecare statuie în parte, erau atât de frumoase,  avea farmecul lor, era o plăcere să le privești. Fiecare dintre ele îți trezește în minte diferite povești despre cum a fost creată si ce ar putea simboliza .
Seara, am făcut cunoştiinţă cu altă pereche de copiii de vârsta noastră care ieșiseră la iarbă verde, și împreună cu ei am mâncat, am spus povești, am inventat jocuri și am ascultat muzică, astfel ne-am distrat cu toții pe lângă statuile care ne priveau fericite că le-am vizitat.
Zilele petrecute acolo au fost o experiență foarte plăcută , a meritat din plin să mergem să vizitam acele locuri și plănuim să mergem din nou cu mai mulți prieteni pentru a le arăta și lor un mic colț de rai."



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.